Gå till innehåll
Du är här:

Vi på stödlinjen

Stödlinjen för spelare och anhöriga är ett kostnadsfritt stöd till dig som har problem med spel om pengar eller är anhörig till någon som spelar. Du behöver inte berätta vem du är när du kontaktar oss.

Vi ger råd och stöd via telefon och chatt. Vår rådgivning finns för alla som bor i Sverige. Vi ger även råd och information till dig som arbetar inom exempelvis hälso- och sjukvård, frivilligorganisationer och till allmänheten.

Stödlinjen drivs av Stockholms läns sjukvårdsområde genom Centrum för psykiatriforskning med stöd från Folkhälsomyndigheten.

Vårt arbetssätt

När du pratar eller chattar med oss sätter vi dina behov och önskemål i första rummet. Vår rådgivning utgår ifrån forskning och kunskap om vad som hjälpt andra i en liknande situation. Men det är du som vet bäst vilka alternativ som passar just dig.

Vi har rådgivning på svenska, engelska och arabiska. Om du pratar ett annat språk har vi tolk.

Våra rådgivare har utbildning för att stötta personer som har problem med spel om pengar och deras anhöriga. Utbildningen innefattar bland annat kunskap om spelproblem, stöd och behandling för spelproblem, stöd för närstående samt motiverande samtal. Rådgivarna har en bakgrund inom beteendevetenskap, folkhälsovetenskap, psykologi och liknande områden.

Din integritet

Vi som arbetar på Stödlinjen har tystnadsplikt. Vi kan inte se ditt telefonnummer eller vilken dator du chattar från. Personuppgiftspolicy

Kontakt

Om du har frågor kontaktar du oss enklast på 020–81 91 00. Du kan också chatta med oss.

Vid allmänna frågor om Stödlinjens verksamhet kan du kontakta oss på stodlinjen.slso@regionstockholm.se. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter i ditt mejl.

Vi tar tacksamt emot dina synpunkter rörande vår rådgivning eller verksamhet. Kontakta gärna vår enhetschef Helena Lindqvist, helena.lindqvist@regionstockholm.se.


Tipsa och dela artikeln:


Senast uppdaterad: 2024-12-09

Publicerad: 2022-05-12